Dyxsl…dyske…d…läs- och skrivsvårigheter

Idag är jag överlycklig! Missförstå mig rätt nu 😉

Försäkringsbrev
Väldigt tidigt upptäckte vi att vår son hade läs- och skrivsvårigheter. I första klass pratade vi med hans fröken och specialläraren om det  och visst fick han hjälp. Specialläraren Rue tog vår son under sina vingar men tyvärr hade hon väldigt begränsat med tid och resurs. Kampen emot skola, kommunen, sparkrav och pengar började. Vi bad dessutom flera gånger om en bedömning av en logoped men av någon märklig anledning sa dom nej för skolpsykologen ansåg  att han inte hade dyslexi.

Idag är han 14 år och går i 8.an. Varje dag i skolan är en kamp. Han ligger efter i alla ämnen men han kämpar på så gott han kan.

Under alla år har vi tjatat vidare på skola om utredning och till slut fick vi remissen! För ett par veckor sedan var vi hos logopeden och resultatet var ju inte överraskande. Vår son är dyslektiker.

När jag berättade om detta för ett par vänner fick jag besked av min vän Eva Linde att om man har barnförsäkring i folksam så har man även möjlighet att få rätt till hjälpmedel. TACK EVA!!

Vilken tur att vi har folksam då 🙂 Så snart utlåtandet från logopeden kom skickade jag in detta till folksam. I dag fick vi beskedet! Vår son får en ny dator och av logopeden har vi fått flera program som rättstavning med mera.

Jag kan inte med ord beskriva glädjen när vi fick beskedet idag! I morgon åker vi till Siba och hämtar en dator

About Lotta

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Posted on november 24, 2011, in Tankar. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Vad tycker du?

