Du är varnad!

I princip dagligen dyker det upp en varningar, kedjebrev eller ”se upp” inlägg på facebook.

Senaste i raden är ett meddelande som man ska kopiera och lägga på sin status om att facebook har ändrat sina inställningar för vilka kompisar du ser i flödet. Så här står det:
”Facebook har ändrat i Nyhetsflödet så utan ändringar kan du endast se uppdateringar från de senaste aktiva vännerna. För att ändra detta, klicka på ”Konto” och sedan ”Redigera vänner” I toppmenyn till vänster ändrar du sedan till ”Alla vänner”. Viktigt är också att du sprider denna informationen vidare, för annars kommer endast en del av dina vänner se dina inlägg”

Samma sak var det med varningen om barnmat:
Nestle ber alla att returnera alla BANANA BARNMAT som löper ut 2012, eftersom de kan innehålla glas. Streckkod 7613033089 73. 
Detta gällde i Frankrike.

Detta är troll! En ”varning” skapad av någon som sedan sprider sig vidare utan någon som helst kontroll på fakta!

Jag kan bara rekommendera alla att innan man sprider ett troll vidare så kan man googla för att se om det är ett troll.

Vill ni redigera vänflöde så scrollar ni längst ner till er sida. Se bilden! Där bestämmer ni om ni ska se alla eller dom ni interagerar mest med.

About Lotta

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Posted on september 6, 2011, in Kommunikation, Social media, Tankar. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Tur att jag har dig! Sitter här och fattar ingenting, sen kollar jag bara med dig och då löser sig allt. Tack tjejen 🙂

    • annars hade du ätit barnmat med banan ovetandes? 😉
      Det har ju blivit lite att mitt intresse att försöka hänga med i utvecklingen.. intresse.. snarare ett svårt behov, men jag tycker det är sjukt kul och ställer gärna upp med support om jag kan!

Vad tycker du?

