Google tar över mitt liv!

Hur klarade jag mig förr?? Innan google fanns? Jag måste ha ägnat timmar åt att leta efter information i böcker, att köra vilse och att läsa det som bjöds för det andra hittade jag inte och för att inte tala om hur totalt ovetande jag var om allt.
Jag måste ha släpat på block, böcker, kalendrar, haft klocka på armen och sett ut som ett stort frågetecken!

Så kom Google in i mitt liv. Jag minns det som om det var i går. Min första sökning, mina första trevande steg…detta var under 90-talets senare del.

Efter det har det inte funnit något stopp och beroendet har bara ökat.
Idag vet jag jag inte hur jag skulle klara mig utan Blogger, Google Alert, Gmail, Google+, Google Analytics,Google Dokument, Google Kalender, Google Translate, Google Videos, iGoogle, Youtube, Google Chrome, Google Earth, Google Talk, Google Toolbar, Google Trends, Google Maps eller Android…

Idag stängde jag ner Firefox. Från och med nu är det Chrome som gäller. ❤

About Lotta

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Posted on september 5, 2011, in Jag gillar!, Social media. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Vad tycker du?

