Dags att vi börjar kräva ränta!

Ett dygn består av 86400 sekunder!

En rätt svindlande tanke när man klockan 09:00 på morgonen redan har förbrukat 32.400 och inte mycket blivit gjort.

Vaknar, duschar och gör mig i ordning, cyklar till jobbet, frukost och kaffe, småprat med kollegor, kollar av social media… och kvar har jag 54000 sekunder av mitt dygn.

Klockan 17.00 när jag har jobbat klart har jag 25.000 sekunder kvar att förvalta innan tidsbanken stänger.
Jag ska hinna laga mat och tillsammans med familjen njuta av middagen, skriva protokoll från gårdagens styrelsemöte, tvätta och hänga tvätt, glo lite på tv, vara social mot vänner och helst av allt ska jag röra lite på mig!

Dags att tidsbanken börjar uppföra sig som en bank och betala ut ränta på mina insatta sekunder!

 

About Lotta

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Posted on augusti 24, 2011, in Tankar. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Vad tycker du?

